Skip to main content

با لینک سازی وب سایت خود را در اوج نگهدارید

سلام دوستان عزیز.

امروز با مبحثی در خدمتتون هستیم که میشه گفت یکی از مهمترین نکات برای بهینه سازی وب سایت ها است.همراه ما باشید تا با لینک سازی و ساز و کار آن بیشتر آشنا شویم.

لینک سازی یا لینک داخلی چیست؟

لینک سازی داخلی یعنی اینکه شما صفحات مختلف سایت خودتان را به هم وصل کنید به نحوی که کاربران بتوانند به تمام مطالب سایت شما دسترسی پیدا کنند و مدت زمان بیشتری را در سایت شما بمانند به طور کلی تجربه کاربری خوبی داشته باشند.

هم کاربران و هم موتورهای جستجو از لینک‌ها برای پیدا کردن محتوای وب‌سایت شما استفاده می‌کنند. اگر لینکی به محتوای جدید وجود نداشته باشد، موتورهای جستجو آن صفحه را نمی‌بینند.

البته فقط لینک‌های داخل محتوا لینک داخلی حساب نمی‌شوند. چندین نوع لینک داخلی وجود دارد. لینک‌های موجود در صفحه اصلی، منو، پست و … می توانید پیوندهایی را نیز در محتوای خود اضافه کنید. ما به آن پیوندهای متنی می‌گوییم. پیوندهای متنی کاربران شما را به محتوای جالب و مرتبط راهنمایی می‌کند.

هر چه یک صفحه لینک‌های بیشتری دریافت کند، برای موتورهای جستجو اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. بنابراین، لینک‌های داخلی برای سئوی شما بسیار مهم هستند.

مقاله پیشنهادی ما به شما دوستان عزیز: مطالعه مقاله تاریخچه وب سایت ها

انواع لینک های داخلی

لینک‌های ساختاری یا هدایتگر:

این لینک‌ها در منوها و دسته‌بندی‌های شما وجود دارد و ساختار اصلی سایت شما را تشکیل می‌دهند. لینک‌های ساختاری معمولاً در منوی بالا یا نوار کناری قرار دارند و دسته‌های محصول، خدمات یا موضوعات محتوای اصلی را نشان می‌دهند.

لینک پاورقی:

لینک‌های پاورقی هم نوعی لینک هدایتگر هستند که در پایین سایتتان نشان داده می‌شوند. و هر صفحه‌ای از ساتتان را باز کنید، به صورت ثابت وجود دارند. این لینک‌ها صفحاتی از سایت هستند که ممکن است کاربر بخواهد از آنها بازدید کند. مثلاً صفحات تماس با ما، درباره ما، سؤالات متداول و سایر صفحه‌های مرجع!

لینک‌های متنی:

این لینک‌ها معمولاً در محتوای صفحه قرار می‌گیرند و به جای هدایت کاربران به صفحات بزرگتر، آنها را به محتواهای مرتبط هدایت می‌کنند. پست‌های وبلاگ اغلب دارای لینک‌های متنی هستند تا خوانندگان را به محتوای مرتبط راهنمایی کنند و به Google کمک کنند تا بفهمد صفحات سایت شما چه ارتباطی با هم دارند.

لینک داخلی در مقابل لینک خارجی

همه سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی شامل لینک‌های داخلی و خارجی هستند. لینک‌های داخلی، صفحات و پست‌های سایت شما را به هم متصل می‌کنند و لینک‌های خارجی صفحات شما را به وب‌سایت‌های دیگر متصل می‌کنند. 

لینک‌سازی داخلی چرا مهم است؟

قبل از اینکه به اهمیت لینک‌سازی داخلی برای سئو فکر کنید، باید بدانید که لینک‌سازی داخلی اول از همه برای ایجاد تجربه خوب برای کاربر است.

وقتی کاربر وارد یک محتوا می‌شود باید بتواند. مطالب مرتبط را پیدا کند، اگر چیزی نیاز به توضیح بیشتر دارد. باید لینک داده شود تا کاربر اطلاعات بیشتری کسب کند. در واقع یک مسیر برای کاربر ایجاد می‌کند تا بتواند به چیزهایی که می‌خواهد دست پیدا کند.

برای همین است که باید لینک‌ها درست و اصولی و در جای مناسب قرار داده. شوند، چون اگر به درد کاربر نخورند، تاثیرشان در سئو هم کم می‌شود .

لینک‌سازی داخلی چه تاثیری بر سئو وب سایت دارد؟

لینک‌سازی داخلی یکی از ارزشمندترین ابزارهای سئو است. شاید بپرسید چرا؟ جواب ساده است، چون به سئوی سایت‌تان کمک می‌کند. ساخت لینک داخلی یکی از این روش‌های ساده است که می‌تواند تحول بزرگی در رتبه وب‌سایت شما ایجاد کند. توجه داشته باشید لینک‌سازی داخلی به معنی دور زدن قوانین گوگل نیست، بلکه روش بسیار ساده‌ای برای بهبود وضعیت سئوی سایت است.

 لینک داخلی به ایندکس شدن وب سایت کمک می‌کند

وب سایت ها با سرعت در حال رشد هستند و مسئله لینک سازی برای خیلی از آن ها مهم است چون که وب سایت هایی هیچ لینک داخلی ندارند نه مورد توجه کاربران قرار می گسرند و نه در دید موتور های جستجو. به اصطلاح به این نوع از محتوا، محتوای یتیم گفته می شود که هیچگونه لینکی داخلی به آن ها داده نشده.

هرچند امروز وب‌سایت‌ها دارای نقشه سایت هستند که URL صفحات سایت شما را فهرست می‌کند، ولی باز هم  ممکن است موتورهای جستجو مدت زیادی طول بکشد تا در نهایت به این صفحات برسند. با ساختن لینک‌های داخلی به صفحات تازه منتشر شده. خود، راه‌های بیشتری را برای دستیابی به آن محتوا در اختیار موتورهای جستجو قرار می‌دهید.

با لینک سازی کاربران خود را به مشتریان خود تبدیل کنید

لین سازی داخلی علاوه بر اینکه در بهبود سایت تاثیر بسازایی دارد در جذب کاربرا و تشویق آن ها به خرید نیز موثر است. لینک سازی داخلی شاید نتواند به طور مستقیم کاربران را به مشتری تبدیل کند، اما قطعاً تاثیر بسیار مثبتی در قیف بازاریابی دارد و مشتریان را به سمت مقصد نهایی هدایت می‌کند.

ترافیک سایت را به محتواهای جدید خود بیاورید

اگر در محتواهای قبلی و پر بازدید خود به محتواهای جدید لینک بدهید، میتوانید بخشی از ترافیک آن صفحه را به صفحه جدید بیاورید. با این کار می‌توانید برای این صفحه جدید هم اعتبار جمع کنید.

در صفحات خود به محتوای مرتبط لینک بدهید

درست است که لینک‌های داخلی خیلی مهم است ولی نباید بدون اصول و بی‌حساب کتاب وارد صفحات شود. لینک‌های شما باید مرتبط به موضوع محتوا یا مرتبط به پاراگرافی باشد که در مقاله وجود دارد.

وقتی کاربر در حال خواندن مقاله شماست، ممکن است. بعضی قسمت‌ها برایش مبهم باشد. و شما نتوانید در این مقاله کامل توضیح دهید یا اینکه بخواهید مطالب بیشتری در رابطه با این موضوع به کاربر پیشنهاد بدهید، در این صورت لینک داخلی مقالات را قرار می‌دهید.

جمع بندی

لینک داخلی به لینک کردن یک صفحه از وب‌سایت به صفحه‌ی دیگر همان سایت می‌گویند. لینک‌سازی داخلی یکی از تکنیک‌های

On page seo است. که باعث افزایش بازدید صفحات وبسایت و افزایش نرخ ماندن کاربر در وبسایت (time on site) و درنتیجه افزایش رتبه سایت در گوگل خواهد شد. یک راه لینک‌سازی داخلی این است که اگر در سایت مقالات مختلفی وجود دارد، مقالات مربوط به هم را با کمک انکر‌تکست‌ها به هم لینک کنید.

کلام آخر

با تشکر از شما دوستان عزیز که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید.منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.موفق باشید.

ارسال نظر