Skip to main content

کلمات کلیدی،کلید طلایی سئو وب سایت

سلام به دوستان وهمراهان گرامی.

مقدمه

شما برای اینکه بدانید کاربران در هنگام جستجو از چه کلماتی استفاده می کنند و به دنبال چه چیزهایی هستند، اول باید خودتان را جای آنها بگذارید تا ببینید که از چه کلماتی استفاده می کنند تا بتوانید بر اساس خواسته ها و نیاز های کاربران خود کلمات کلیدی را انتخاب کنید.همراه ما باشید تا با نحوه انتخاب کلمات کلیدی و تاثیر آن ها بر روی سئو وب سایت شما آشنا شویم.

مقاله پیشنهادی ما به شما همراهان گرامی: مطالعه مقاله استاندارد های تولید محتوا

تعریف کلمه کلیدی

کلمه کلیدی را می توان اینگونه تعریف کرد:

کلماتی که کاربران در موتورهای جستجو ،استفاده می کنند تا به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنند.همچنین کلمه کلیدی معرف مضمون محتوای شما را مشخص می کند.

چرا از کلمات کلیدی استفاده کنیم؟

  • کلمات کلیدی مضمون صفحه را مشخص می‌کنند.
  • موتور جستجو از کلمات کلیدی برای تعیین رتبه صفحه استفاده می‌کند.
  • کلمات کلیدی به کاربر کمک می‌کنند تا محتوا و اطلاعات مورنظرشان را پیدا کنند. از سوی دیگر، وجود کلمات کلیدی در مقاله می‌تواند کاربر را به سوی محتوای شما هدایت کند
بر چه اساسی کلمات کلیدی انتخاب می شوند

  • میزان جستجو
  • این معیار به شما می‌گوید که یک کلمه کلیدی را چند بار در گوگل جستجو کرده‌اند. از این طریق، می‌توانید میزان محبوبیت کلمه کلیدی را ارزیابی کنید. همچنین، می‌توانید پیش‌بینی کنید که این کلمات کلیدی ترافیک تعداد کلمه وب‌سایت‌تان را تا چه میزان افزایش خواهند داد.
  • تعداد کلمه
  • در واقع، به تعداد کلمات موجود در یک عبارت اشاره دارد. کلمه کلیدی هرچقدر از کلمات. بیشتری تشکیل شده باشد احتمال رتبه گرفتن بیشتر است.
  • رقابت

معیار بعدی رقابت است. فرقی نمی‌کند میزان جستجوی کلمات کلیدی چقدر باشد، در هر صورت، باید حواس‌تان به مسئلۀ رقابت نیز باشد.

  • هدف

هدف کلمه کلیدی به شما می‌گوید کاربر چه هدفی از این جستجو دارد. به عنوان مثال، به ما می‌گوید هدف کاربر از این جستجو، خرید کردن است یا صرفاً گردآوری اطلاعات. آن‌ها می‌خواهند خرید کنند یا صرفاً می‌خواهند محصولات را تماشا کنند.

اهمیت استفاده از کلمات کلیدی
  • می‌توانید بر اساس آن، استراتژی بلند مدت و مبتنی بر سئویی را برای بازاریابی محتوا شکل دهید.
  • شناخت درستی از مخاطب مورد نظرتان پیدا می‌کنید و متوجه تعداد این مخاطبان و همچنین، سوالات و مشکلات مورد نظرشان می‌شوید.
  • می‌توانید با استفاده از آن‌ها ترافیک سایت‌تان را افزایش دهید.
نکته:

کلمات کلیدی را به درستی در متن توزیع کنید. یادتان باشد که نباید همه تمرکزتان را روی قرار دادن. کلمه کلیدی در پاراگراف اول قرار دهید،  بلکه باید آن‌ها را در سراسر متن یا صفحه توزیع کنید.

تفاوت بین کلمات کلیدی طولانی و کوتاه

کلمات کلیدی تک کلمه‌ای حجم بالایی از جستجو را به خود اختصاص می‌دهند، از این رو، ممکن است بسیار مطلوب به نظر برسد. اما معمولاً، رقابت در این کلمات بسیار بالا است.

علاوه بر رقابت سنگین، این کلمات معمولاً مبهم هستند و نمی‌توانند موضوع را برای کاربر شفاف کنند. به عنوان مثال، اگر کسی کلمۀ «سگ» را جستجو می‌کند، شما نمی‌دانید که  به دنبال مطلبی در مورد غذای سگ است یا صرفاً می‌خواهد چند تصویر از سگ‌‌ها ببیند.

اما کلمات کلیدی طولانی، معمولاً، هدف مشخصی دارند. به عنوان مثال، کلمات کلیدی بلند، مانند «غذای سگ تازه متولد شده» یا «چه غذایی سگ را وحشی می کند» کاملاً شفاف هستند. همچنین، کلمه کلیدی «لباس قرمز»، در مقایسه با «الگوی خیاطی برای لباس تابستانی قرمز»، بسیار گنگ و کلی است.  رقابت برای کلمات کلیدی طولانی کمتر است و همچنین، باعث می‌شوند. سایت بتواند در نتایج موتور جستجو دیده شود.

 سه عامل اصلی برای انتخاب بهترین کلمه‌های کلیدی را بشناسید

قبل از انتخاب کلمات کلیدی و تولید محتوا بر اساس آن، لازم است آن‌ها را بر اساس ۳ مورد زیر، دسته‌بندی کنید:

  • مرتبط بودن کلمات کلیدی 

‌گوگل محتوا را از نظر ارتباط درجه بندی‌ می‌کند. اینجاست که مفهوم و نیت جستجو مطرح‌ می‌شود. محتوای شما فقط درصورتی که برای نیازهای جستجوگران مفید باشد، توسط یک کلمه کلیدی رتبه‌‎بندی‌ می‌شود. علاوه بر این‌، محتوای شما باید بهترین منبع موجود برای جستجوی کاربران باشد تا بتوانید رتبه بهتری در گوگل کسب کنید.

  • آتوریتی (Authority)

‌گوگل وزن بیشتری به منابعی خواهد داد که آن‌ها را معتبر ارزیابی‌ می‌کند‌. این بدان معنی است که شما باید تمام تلاش خود را برای تبدیل شدن به یک منبع معتبر بکنید. و این کار از طریق غنی‌سازی سایت با محتوای مفید‌، تبلیغ این محتوا برای به دست آوردن سیگنال‌های اجتماعی و بک لینک انجام شود.اگر در فضای صنعت خودتان معتبر شناخته نشوید یا نتایج صفحه اول گوگل برای‌ یک کلمه کلیدی، شامل منابع سنگینی باشد که‌ نمی‌توانید با ‌آن‌ها رقابت کنید، شانس کمتری برای قرار گرفتن. در صدر لینک‌های گوگل دارید‌، مگر اینکه محتوای‌تان واقعا استثنایی باشد.

  • میزان سرچ ماهانه عبارت کلیدی (volume)

ممکن است در نهایت بتوانید برای یک کلمه کلیدی خاص در صفحه اول گوگل قرار بگیرید‌، اما اگر کسی هرگز آن کلمه کلیدی را جستجو نکند‌، هیچ فایده‌ای برای شما ندارد و هیچ بازدیدی هم از سایت‌تان صورت نمی‎گیرد. محبوبیت عبارت کلیدی با میزان جستجوی ماهانه اندازه‌گیری‌ می‌شود‌، که به معنای تعداد دفعات جستجوی کلمه کلیدی در هر ماه در میان همه مخاطبان است.

بهترین کلمه‌های کلیدی برای جستجوگرها

خوب است بدانید که هیچ کلمه کلیدی «بهترینی» برای جستجوگرهایی مثل گوگل وجود ندارد‌. کلماتی که توسط مخاطبان شما بسیار جستجو‌ می‌شوند، دقیقا همان بهترین کیوردها هستند. با در نظر گرفتن این موضوع‌، شما‌ می‌توانید یک استراتژی طراحی کنید که کمک می‌کند تا صفحات سایت خود را در رتبه‌های بهتری قرار داده و میزان بازدیدتان را افزایش دهید.

شما‌ می‌خواهید کلمات کلیدی‌ای که بسیار جستجو می‌شوند را پیدا کنید تا بتوانید رقابت‌تان را بر این اساس پیش ببرید.

برای این کار باید سعی کنید محتوای شما کامل‌تر و معتبرتر از محتوای ۳ لینک اول گوگل روی آن کلمه کلیدی خاص باشد. این کار به شما کمک می‌کند تا جایگاه بهتری در موتورهای جستجو پیدا کنید.

تبریک‌ می‌گوییم! حالا شما لیستی از کلمه‌های کلیدی را در اختیار دارید که به شما کمک‌ می‌کند روی موضوعات مناسب برای کسب‌وکار خود تمرکز کنید و از این طریق بتوانید پیشرفت‌های کوتاه و بلند مدت به دست آورید.

حواستان باشد که هر چند ماه یک بار این کلمات کلیدی را دوباره ارزیابی کنید (هر سه ماه یک بار می‌تواند زمان خیلی مناسبی باشد، اما برخی از مشاغل دوست دارند این کار را در بازه‌های کمتر یا بیشتری انجام دهند). با کسب اعتبار بیشتر درSERP‌، خواهید فهمید که‌ می‌توانید کلمات کلیدی بیشتر و مفیدتری را به لیست خود اضافه کنید تا جایگاه شما در گوگل یا سایر موتورهای جستجو، تثبیت شود.

اشتباهاتی که در زمان جستجو کلمات کلیدی انجام می دهیم:
  1. فراموش کردن قصد و نیت کاربر از جستجو
  2. توجه نکردن به صفحه نتایج جستجو
  3. بررسی نکردن حجم جستجو
  4. نادیده گرفتن کلمات کلیدی طولانی
  5. صحبت نکردن با مردم واقعی
  6. اضافه ردن کلمات کلیدی بعد از نوشتن یک مقاله
  7. نادیده گرفتن و نشناختن رقبا
  8. نشناختن جامعه مخاطب شما
  9. بررسی نکردن میزان سختی کلمات کلیدی
جمع بندی پایانی

در این مقاله بیان کردیم که کلمه کلیدی چیست و چرا باید از آن استفاده کنید. یافتن کلمه کلیدی یکی از مهم‌ترین مراحل بازاریابی محتوا است. که به شما کمک می‌کند جایگاه سایت خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهید. با کمک انتخاب کلیدواژه صحیح، قادر خواهید بود ترافیک سایتتان را افزایش دهید و به فروش بیشتری در کسب و کار آنلاین خود دست یابید.

کلام آخر

از این که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید متشکریم.همکاران ما به صورت تمام وقت آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.موفق باشید.

ارسال نظر