Skip to main content

استانداردهای تولید محتوا

مقدمه

سلام خدمت همراهان گرامی

ابتدا اجازه دهید در مورد مفهوم کلی استاندارد توضیح مختصری ارائه کنیم و بعد از آن به سراغ این برویم که تولید محتوا چیست و با اصول و استاندارد های آن اشنا شویم.

تعریف استاندارد

استاندارد یعنی نظم و قانون. هر کاری که طبق اصول منظم و مرتب انجام شده باشد. می گویند طبق استاندارد است.

مقاله پیشنهادی ما به شما دوستان عزیز: مطالعه مقاله تصاویر و تاثیر بی نظیر آن ها

تولید محتوا

تولید محتوا را می شود اینگونه تعریف کرد، هر چیزی که ما در دنیای دیجیتال میبینیم، می شنویم و می خوانیم را محتوا می گویند.و حالا تولید محتوا یعنی ،نوشتن، طراحی و… که برای انسان قابل فهم باشد را در بستر های گوناگون منتشر می کنیم. تا به اهدافی مثل کسب. در آمد ،رسانه سازی و… برسیم.

مواردی که به شما کمک می کنند تا محتوای استاندارد داشته باشید

استاندارد تولید محتوای با کیفیت
کاربردی بودن

زمانی که می خواهید مطلبی را ارائه کنید. باید از خودتان بپرسید. که آیا مطالب ارائه شده برای کاربران مفید بوده و اطلاعات مورد نیازشان را به دست آورده اند یا خیر؟سوال بعدی که باید از خودتان بپرسید این است که برای بالا بردن کیفیت محتوا چه کاری می توانید انجام دهید؟

خوانایی

برای نوشتن محتوا خوب نیاز نیست. که از الفاظ. خیلی پیچیده و تخصصی استفاده کنید سعی کنید که محتوایی تولید کنید که روان باشد چون کاربان دوست دارند که مطالب را خیلی سریع و گذرا مطالعه کنند و بخشهای مد نظرشان را پیدا کنند، پس از نکات شماره گذاری شده و لیست ها ونوشته و تصاویر مشخص استفاده کنید.

  • محتوای معتبر در اختیار کاربران خود قرار دهید
  • معتبر بودن محتوا از اهمیت زیادی برخوردار است و به شما کمک می کند. تا اعتماد مخاطب خود. را جلب کنید.از نظر متخصصین و داده ها. و پیوند های خارجی استفاده کنید.از راهای دیگری که شما را به هدفتان می رساند. طراحی عالی و کیفیت بالای نگارش متن محتوای شما است.
  • از عواطف و احساسات کابران خود غافل نشوید

اگر افراد خاصی از افراد را جامعه هدف. خود قرار داده اید، باید محتوایی. تولید کنید. که با شخصیت و نوع نگرش و عواطف ان ها سازگار باشد و در عین حال عواطف ان ها را به چالش بکشد.و تاثیر تصاویر را فراموش نکنید، با استفاده درست و به جا از تصاویر می توانید. تاثیر گذاری بیشتری برروی مخاطبین خود داشته باشید.

طولانی بودن محتوا

محتوای پست شده. در رسانه‌های اجتماعی می‌توانند. کوتاه  باشند؛ اما اگر محتوا روی وب‌سایت قرار دارد، به بازدیدکننده چیزی ارائه دهید. که با شور و اشتیاق و با انرژی با آن برخورد کند. آیا خوانندگان، آن مطلب را علامت‌گذاری می‌کنند تا وقتی‌که نیاز به پیاده‌سازی آن توصیه‌ها دارند به آن‌ها برگردند؟

از دید کاربران ببینید

محتوایی که به شما مرتبط است، می‌تواند به‌خوبی جواب دهد؛ اما در کل محتوا باید بیشتر به خوانندگان مربوط باشد. بیشتر به مخاطبتان فکر کنید تا خودتان. مگر آنکه مشخصا داستانی شخصی را حکایت کنید و امیدوار باشید به خوانندگان هم ربط پیدا کند.

استفاده درست و به جا از کلمات کلیدی

قبل از اینکه شروع به نگارش محتوا خود کنید،ابتدا کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید. به صورت سازمان دهی شده. آن ها را در تمام نقاط متن خود به کار ببرید.

موتور های جستجو را فراموش نکنید

درست است که اصل اولیه تولید محتوا این است که کاربر پسند باشد اما همین امر ارتباط زیادی با مورد پسند بودن برای موتورهای جستجو مخصوصا گوگل را دارد دارد.سعی کنید تا محتوای شما تازه و منحصربه فرد باشد تا بتوانید توجه موتورهای جستجو را به خودجلب کنید.

محتوای خود را سئو کنید

برای بهینه سازی محتوای خود ببهتر است که:

  1. از عبارت ها و پاراگراف های کوتاه استفاده کنید
  2. نگارش صحیح
  3. استفاده درست از کلمات کلیدی
  4. به کاربردن علائم نگارشی
  5. به کاربردن تصاویر و ویدیو مربوط
جمع بندی

مبحث تولید محتوا از اهمیت زیادی برای بهبود سایت دارد و ما با رعایت نکاتی که یک محتوای استاندارد دارد می توانیم به هدف خودمان یعنی، جذب کاربران و مورد تایید بودن موتور های جستجو برسیم. و در نهایت با به کار بردن تمام نکات ذکر شده می توانیم. به کسب و کار خود رونق ببخشیم.

کلا آخر

امیداریم که مطالب ارائه شده برای شما دوستان عزیز مفید بوده باشد.همکاران ما به صورت تمام وقت آمادهپاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند. منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم. موفق باشید.

ارسال نظر