Skip to main content

آموزش مقاله نویسی برای وب سایت

سلام خدمت دوستان عزیز.

امروز در خدمتتون هستیم تا با آموزش مقاله نویسی و بخش های مختلف یک مقاله صحبت کنیم.آموزش مقاله نویسی بخش های مختلفی دارد که هر یک از آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند اما مهمترین و اثر بخش ترن بخش یک مقاله عنوان آن است.این بخش از مقاله نویسی می تواند تعیین کننده میزان جذب مخاطب شما باشد.همراه ما باشید تا در کنار هم نوشتن یک مقاله خوب و جذاب را یاد بگیرم.

عنوان ها و تیترها

یکی از اصول آموزش مقاله نویسی چه برای سایت و چه برای سایر کانال ها، نوشتن تیترها و عناوین جذاب است، طوری که خواننده با خواندن تیتر، ترغیب به خواندن کل مقاله شود.

مقاله پیشنهادی ما به شما دوستان عزیز: مطالعه مقاله با لینک سازی وب سایت خود را در اوج نگهدارید

بایدها و نبایدهای تیتر نویسی

بایدها:

  • شفافیت
  • صحت و دقت
  • جذابیت

نبایدها:

  • ادعای غلط
  • خبری بودن
  • خیلی طولانی بودن
  • لو دادن تمام مطلب

برای دستیابی به بهترین نتیجه ها در عنوان نویسی:

  • تمرین کنید (چند تیتر مختلف بنویسید و از دیگران نظر بخواهید)
  • آزمون و خطا کنید.
  • تیترهای قبلی را بررسی کنید.
  • نظرسنجی نمایید.
  • تیترهای دیگران را تحلیل کنید.
شناخت مخاطبین هدف

بعد از تعیین عنوان و هدف از نگارش مقاله سایت، مهم‌ترین نکته شناخت مخاطبین است. هرچقدر شما مخاطبان خود را بهتر بشناسید راحت‌تر می‌توانید طبق سلیقه آن‌ها مقاله را بنوسید؛ مثلاً زبان نوشتن در یک مقاله پزشکی با یک مقاله خبری یا داستانی تفاوت زیادی دارد. چراکه مخاطبان هر موضوعی دیدگاه و مشکلات مختلفی را در زندگی دارند. پس نوشته‌ها را بر اساس مخاطب خود تنظیم کنید. اینکه آن‌ها چه چیزی را دوست دارند یا دوست ندارند؟ دنبال چه راه‌حل‌هایی هستند و چه چیزهایی برایشان مهم است.

متن لید مقاله یا پاراگراف شروع

در آموزش مقاله نویسی از مهم ترین بخش ها بعد از عنوان مقاله مهم‌ترین بخش نگارش مقاله سایت پاراگراف شروع یا لید هست. لیدها معمولاً باید بین 20 تا 35 کلمه باشد و با عنوان و بدنه اصلی مقاله هماهنگی کامل را داشته باشد. حتماً کلمات کلیدی مقاله را در ابتدای پاراگراف قرار دهید. چراکه در جستجوی گوگل 30 تا 35 کلمه اول برای مخاطب نمایش داده می‌شود و بقیه به شکل … (سه‌نقطه) قرار می‌گیرد.

بدنه و متن اصلی مقاله

وقتی‌که شروع به نوشتن متن مقاله می‌کنید، باید به طول متن مقاله خود دقت زیادی کنید. یک مقاله خوب باید بین 400 تا 3000 هزار کلمه باشد و تعداد بیشتر از این برای مخاطب حوصله سر بر و کسل‌کننده خواهد بود. به‌هیچ‌وجه از مقالات کپی وب‌سایت‌های دیگر استفاده نکنید. اگر هم قصد این کار رادارید حتماً لینک منبع یا نویسنده را انتهای مقاله سایت درج کنید. هوش مصنوعی گوگل به‌راحتی محتوای کپی را تشخیص می‌دهد و در صورت کپی بودن، وب‌سایت شما جریمه خواهد شد. این کار درنهایت منجر به پایین آمدن رتبه و ترافیک وب‌سایت. شما می‌شود.

از تگ H2،H1 و H3 در نگارش مقاله سایت خود استفاده کنید. در اکثر قالب‌ها تگ H1 به‌صورت پیش‌فرض برای عنوان اصلی مقاله در نظر گرفته‌شده است. تگ H2 به زیر عنوان‌های اصلی مقاله اختصاص دارد و تگ H3 هم به ترتیب به زیر عنوان‌های بعد از H2 تعلق می‌گیرد. هدینگ های H4 تا H6 که از کم‌اهمیت‌ترین تگ‌ها هستند و یک بخش فرعی را شروع می‌کنند. درست مثل یک کتاب.

نگارش صحیح متن مقاله

در نگارش مقاله سایت حتماً باید اصول نگارش در متن را رعایت کرده باشید. وقتی مخاطب مقاله شمارا می‌خواند، موردپسند آن‌ها واقع شود. از کلمات قلمبه‌سلمبه استفاده نکنید. با ساده‌ترین کلمات به سؤال مخاطب پاسخ داده باشد. از نقطه، ویرگول، علامت سؤال، علامت تعجب و … به‌صورت صحیح استفاده شود. متن مقاله باید پاراگراف‌بندی مناسب و بدون غلط املایی باشد.

استفاده از تصاویر جذاب

برای نگارش مقاله سایت نباید به نوشتن متن اکتفا کرد، چون برای مخاطب مطالعه کلمات پشت سرهم خسته‌کننده خواهد بود. تصاویر باید مرتبط با متن مقاله باشد و کپی از وب‌سایت دیگر نباشد. روی تصاویر خود از متن جایگزین یا alt text استفاده کنید. تا در جستجوی تصویری کاربران، عکس‌های وب‌سایت. شما نشان داده می‌شود. حتماً از تصاویر جذاب برای مقالات استفاده کنید چون این کار در سئو و افزایش ترافیک سایت نیز تأثیر خوبی خواهد داشت.

زبان و لحن گفتار

زبان و لحن گفتار یکی دیگر از موارد مهم در ارتباط با مقاله نویسی برای سایت است.زبان و گفتاری که شما در نظر می‌گیرید به عنوان اولویت نیست مهم است که مخاطب از شما انتظار داشته باشد با چه لحنی یا آنها گویش می‌کنید. اگر به مقالات سایت‌های مختلف توجه کنید تضادی را که بین لحن گفتار در سایت مختلف وجود دارد را درک خواهید کرد که سلیقه‌ی مخاطبان چه تفاوتی با یکدیگر دارد.

لینک بدهید

هنگام مقاله نویسی برای سایت می‌توانید از لینک‌های داخلی و خارجی استفاده کنید. لینک داخلی زمانی است که به سایر پست‌ها و صفحات سایت خود لینک می‌دهید و لینک خارجی به سایر وب سایت‌ها لینک دارد.

لینک داخلی برای بهینه سازی موتور جستجوی شما بسیار جالب است زیرا به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا مسیر خود را در سایت شما پیدا کرده و آن را ترسیم کنند. آنها همچنین بررسی می‌کنند که یک صفحه چند لینک داخلی دارد تا اهمیت آن را بسنجد.

لینک سازی خارجی به سئوی سایت شما کمک زیادی می‌کند. لینک  دادن به مطالب مفید در سایت. دیگربه عنوان یک راه مناسب  برای مطرح کردن. شما شما به عنوان یک سایت مرجع، هم برای مخاطبان و هم برای موتورهای جستجو است.

توضیحات متا

اگرچه کلمات کلیدی متا دیگر در دنیای جستجوگرها تاثیری نمی‌گذارند، سایر ویژگی‌ها مانند توضیحات متا هنوز هم یک همکاری کننده بهینه سازی قدرتمند است. یک کاربر متوسط قبل از باز کردن یک صفحه وب به دو چیز نگاه می‌کند – عناوین و توضیحات متا.

جمع بندی

برای نوشتن مقاله ای مخاطب پسند باید تمام اصولی که در این مقاله ذکر شد. را رعایت کنیم تا در نهایت مقاله ای بنویسیم که مخاطبان را به خود جذب کند و وقت بیشتری را در وب سایت شما سپری کنند.نکته ای هم که نباید فراموش کنید این است که شما برای مخاطبان می نویسد.امیدواریم که مطالب ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد.از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگذاریم.منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.

ارسال نظر